Tentera Merah di Tanah Perkuburan.......

Ini bukan cerita tahyul seperti hantu jepun dalam cerita Pendekar Bujang Lapok. Tetapi kisah benar yang terjadi pagi semalam.

Seramai 16 orang Unit Amal Kota Raja dari Cwg Kota Kemuning, Johan Setia, Jalan Kebun, Bukit Naga, Kota Raja dan Kg Jawa bersama-sama kariah setempat telah mengadakan Program Amal Gotong Royong Perdana membersihkan kawasan Tanah Perkuburan Orang Islam Kg Jawa pada 16.08.08 ( semalam ) bersempena hadirnya bulan Ramadhan yang akan datang. Ini merupakan salah satu program mendekatkan diri kepada masyarakat dan ukhwah dikalangan ahli serta membuktikan bahawa Unit Amal bukan hanya sekadar satu organisasi keselamatan bahkan ia merupakan satu organisasi yang merangkumi kerja-kerja amal yang mana memerlukan kesabaran, ketabahan dan semangat yang tinggi serta wala' kepada pimpinan.
Bersarapan dahulu mengalas perut sebelum beramal.Semua ahli berkumpul dahulu ditapak perkuburan untuk mencatit kedatangan dan pemberian Bai'ah dan lirik lagu Amal.Taklimat ringkas yang disampaikan oleh Penyelaras UAKR En. Abd. Halim atau Pak Yop.
Ucapan dan kata-kata semangat yang diberikan oleh Ketua Pemuda DPPKR Sdr. Zainal yang juga selaku Penasihat Unit Amal Kota Raja.Beramai-ramai menyanyikan Lagu Rasmi Unit Amal dengan penuh semangat dipimpin oleh Penyelaras UAKR.Acara diteruskan dengan kawat ringkas dan berbai'ah dipimpin oleh Sdr Noor Akif Taklimat ringkas dan aluan yang disampaikan oleh Ketua Kampung Tuan Hj. Ismail b. AbdullahAhli Majlis Tn. Hj Mohd Termizi b. Ismail pun turut hadir memberikan sokongan dan semangat buat UAKR.





Berehat seketika sambil beramah mesra dengan Ketua Kampung.
Bersiap-siap untuk bergerak ke Surau Quarters Guru Kg Jawa untuk acara selanjutnya....
.
Tu dia.. UAKR dijamu dengan buah-buahan tempatan yang segar. Durian, Pulasan, Manggis dan berbagai jenis lagi... Rezeki jangan ditolak. Ribuan terima kasih diucapkan kepada kariah Surau dan Masjid Kg Jawa yang sudi mengundang kami serta syabas diucapkan kepada ahli-ahli UAKR yang turun beramal pada hari tersebut. Diharap program seperti ini tidak terhenti setakat ini dan akan dijadikan ianya satu program tahunan.. InsyaAllah.

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
UAKR Template by SUUAKR | Dragon Hill And adaptation in blogger by Ctemplates