Pemuda di setiap kawasan segera bertindak!

1. Esok sekali lagi sejarah akan tercipta buat tanahair kita apabila dijangka 100 ribu ummah akan berhimpun bagi mendesak kerajaan memansuhkan satu akta drakonian yang bukan sahaja zalim dan kejam tetapi juga sangat ketinggalan zaman [ primitif ]

2. Akta yang telah banyak memangsakan mereka yang tidak bersalah malah tidak pernah dibuktikan sebarang kesalahan mangsanya di mahkamah atau melalui proses pembicaraan yang adil dan telus .

3. Terlalu banyak artikel dan pendedahan yang boleh kita ikuti untuk mengetahui sejauh mana dan setinggi mana tahap kedurjanaan akta yang bernama ISA ini . Apa yang perlu kini ialah tindakan rakyat setelah kerajaan gagal bertindak .

4. Esok jam 2 petang , dikehendaki semua insan yang prihatin dan yakin akan kebejadan ISA ini agar keluar dan berhimpun dengan penuh yakin dan tabah . Kerana Allah swt , pastinya niat untuk mendesak kerajaan agar segera mansuhkan ISA , bebaskan tahanan ISA dan tutup Kem Kamunting .

5. Konsep perhimpunan Aman 100 ribu ummah ini adalah santai dan bersifat kekeluargaan . Hadhir seperti berpiknik sambil membawa mesej sebagaimana yang saya sebutkan tadi . Tidak pergi dengan hasrat membuat huru hara atau kacau bilau . Jangan bawa senjata dan api provokasi . Tenang , santai dan bermesej !

6. Tinggalkan dirumah hanya 3 golongan atau kategori sahaja iaitu :

1. Mereka yang uzur syarie seperti sakit jantung , dalam pantang , kencing manis tahap teruk dll
2. Mereka yang penakut
3. Mereka yang sokong ISA [ ini orang Khairy jamaludin ]

7. Individu yang tidak termasuk dalam 3 kategori ini wajib berada di Kuala Lumpur guna mendesak kerajaan menghapuskan segera ISA dan membebaskan semua tahanan yang sedang menderita dan sengsara diseksa . Jika mereka diyakini bersalah oleh kerajaan , sila bawa ke mahkamah dan sabitkan kesalahan melalui proses pembicaraan yang adil dan telus .

8. Pakaian rasmi himpunan ini ialah hitam dan merah . Lebih baik jika ada logo mansuhkan ISA . Jika tiada , gunakanlah mana - mana pakaian yang menutup aurat tetapi konsepnya hitam dan merah . jangan sekali - kali memakai pakaian putih justeru itu akan menimbulkan kekeliruan dengan satu lagi kumpulan yang bernama PEWARIS yang turut akan berhimpun untuk menyokong ISA .

9. Elakkan sebarang provokasi . Kita berhimpun dengan aman dan fikiran yang dewasa dan matang . Jua elakkan dari menimbulkan kekecohan awam , kerosakan kepada harta benda awam sebaliknya tumpukan kepada slogan mendesak mansuhkan ISA dan keluar secara berpasukan . jangan sekali - kali bertindak bersendirian .

10. 1000 anggota Jabatan Amal akan bertugas mengawal keadaan dan keselamatan . Sila patuhi arahan mereka dan komander yang dilantik pada hari himpunan iaitu dikalangan pimpinan parti .

Ayuh Pemuda di setiap kawasan ! segera bertindak dan hari ini adalah hari terakhir untuk mengerahkan semua hadhir . Capai sasaran kita 30 ribu anggota pemuda seluruh negara . Pemuda tentunya harapan Ummah !


Setiap anggota pemuda mesti menjalar rasa tanggungjawab ini di dalam jiwa mereka untuk bangkit bersuara . Apa lagi yang saudara boleh lakukan untuk membebaskan mereka yang sedang terinaya ?

0 comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 
UAKR Template by SUUAKR | Dragon Hill And adaptation in blogger by Ctemplates